Mukaansa tempaava employer branding – avain onnistuneeseen rekrytointiin

Onnistuuko yrityksenne rekrytointi? Sitä mukaa kun työvoiman kysyntä kasvaa, me Wikström Medialla näemme kiistattoman yhteyden rekrytoinnin ja yrityksen työnantajamielikuvan, employer brandingin parissa tekemän työn välillä. Selkeä employer branding -strategia on avain osaavien yksilöiden houkuttelemiseen yritykseen.


Selkeä viesti useilla alustoilla

Uuden työvoiman houkuttelemiseksi yrityksen on luotava vahva tavaramerkki houkuttelevana työnantajana employer brandingin avulla. Hakijat haluavat nyt enemmän kuin koskaan ennen tietää etukäteen, millaista yrityksessä on tehdä töitä, ennen kuin hakemus lähetetään.

On tärkeää muistaa, että rekrytointikampanjan tavoittama potentiaalinen työnhakija tarkastelee yritystä kaikkien käytettävissä olevien kanavien kautta. Yritystä koskevan viestin on siksi oltava selkeä, yhtenäinen ja vaikuttava kaikilla alustoilla.

– Yrityksen on käytettävä eri digitaalisia alustoja vahvan työnantajamielikuvan rakentamiseen, Wikström Median toimitusjohtaja Jakob Wikström kertoo. Kun kuva yrityksestä työnantajana on vahva, se vahvistaa myös yrityksen yleistä tavaramerkkiä, Wikström jatkaa. Yritys hyötyy siksi suuresti panostuksesta employer brandingiin, jonka etuna ovat enemmän aikaa ja kustannuksia säästävät rekrytoinnit.

 

Viesti – jatkuvasti!

Vaikka rekrytointikampanja olisi tehty kuinka hyvin tahansa, sillä on vain pieni mahdollisuus onnistua, jos yritys on työnantajana tuntematon. Työ employer brandingin parissa on tärkeää, riippumatta siitä, onko yritys juuri perustettu, vanha, pieni tai suuri. Jos potentiaaliset hakijat eivät saa minkäänlaista käsitystä yrityksestä työnantajana, tai saavat siitä kielteisen kuvan, he eivät vaivaudu hakemaan.

– Ei riitä, että viestii vain silloin, kun on tarvetta, Wikström Median key account manager Cecilia Hellund vahvistaa. Osaavaa henkilökuntaa saadakseen yrityksen on viestittävä kestävällä tavalla ja pitkäjänteisesti yrityskulttuurista ja yrityksen vahvuuksista työnantajana.


Älä rakenna pilvilinnoja

Ulkoisessa viestinnässä on oltava rehellinen ja uskottava, eikä maalata harhaanjohtavaa kuvaa yrityksestä. Se saattaa houkutella työvoimaa lyhyellä tähtäimellä, mutta kun todellisuus ei vastaa odotuksia, henkilökunta ei jää yritykseen.

Suurin osa yrityksistä tekee mittavaa työtä huolehtiakseen työntekijöiden viihtymisestä työpaikalla, mutta ei viesti tästä ulospäin. Voi toki listata työn edut ranskalaisilla viivoilla rekrytointisivuille, mutta mitä hyötyä siitä on, jos hakijat eivät koskaan pääse sinne asti?

Yrityksen työnantajamielikuvan on oltava läsnä kaikessa viestinnässä, joka tavoittaa toivotut hakijat. Mutta miten tehdä se parhaiten?

 

Luovu tylsistä henkilöesittelyistä!

Seutumme Länsi-Suomessa tunnetaan innovatiivisista yrityksistä, joista monilla on jopa johtava asema maailmassa, mutta kun on kyse employer brandingistä, Wikström Media peräänkuuluttaa erityisesti lisää luovaa sisältöä. Tyytyväisten työntekijöiden esiin nostaminen on tärkeä osa strategiaa, mutta tärkeää on myös se, miten se tehdään.

Henkilöesittelyt, joissa työntekijät esitellään kukin vuorollaan, on vanhentunut formaatti, joka voi saada työpaikan näyttämään suorastaan tylsältä.

– Nosta esiin, mitä yrityksessä tapahtuu ja miltä työntekijöiden arki näyttää. Tee se tavalla, jossa yrityksen arvot ja panostukset henkilökunnan hyvinvoinnin eteen paistavat läpi, Hellund sanoo.


Vlogit – osa tämän hetken tietovirtaa

Wikström Medialla me työskentelemme strategisesti useissa eri kanavissa ja ilmaisun eri keinoilla, jotta asiakkaamme tavoittavat toivomansa kohderyhmän. Näiden joukossa vlogeilla on osoitettu olevan vahva vaikuttavuus. Videomateriaali on loistava tapa välittää yrityksen työnantajamielikuva luonnollisella tavalla, johon työnhakijat voivat samaistua.


Varmista yrityksen osaaminen – panosta employer brandingiin

Kilpailu näkyvyydestä ja paikasta ihmisten tietoisuudessa on kivenkovaa. Wikström Media huolehtii siitä, että yrityksenne erottuu työnantajana ja välittää aidon viestin oikealle kohderyhmälle.

Haluatteko, että luomme selkeät strategiat ja mukaansa tempaavaa sisältöä teidän employer brandingiin?

Sovi tapaamisesta kanssamme, niin tulemme kertomaan teille lisää!

 

Jakob Wikström
CEO & SALES
+358 50 358 5816

Lisää artikkeleita

Onko ulkoasulla väliä? Art directorimme Jennie Svartsjön haastattelu

Miten niinkin ohikiitävä asia, kuin ensivaikutelma, voi olla tärkeä vahvan brändin pitkäjänteisen rakentamisen kannalta?

Mitä konkreettisia etuja yrityksesi voi saada kehittämällä visuaalista identiteettiään?

Otamme luonnoslehtiön esiin ja kirjoitamme vastaukset näihin kysymyksiin yhdessä art ...

Voitto Atos Medicalille ja Wikström Medialle kansainvälisessä DCA 2022 -suunnittelukilpailussa

Atos Medicalin uusi panostus – laryngectomy.info -verkkosivusto – vei voiton kategoriassa 28 tämän vuoden Digital Communication Awards -kilpailussa. Kotisivut, jotka on rakennettu yhdessä Wikström Median kanssa, on suunnattu henkilöille, joita kurkunpään syöpä koskee.

Digital Communication Awards...

Wikström Media on markkinointitoimisto, jolla on pohjoismaiset juuret mutta globaali tavoittavuus. Autamme asiakkaitamme uusille markkinoille, laajempaan ajatteluun ja parempiin tuloksiin.

Osoite:
Koulukatu 25-27 A
68600 Pietarsaari
Suomi

[email protected]

Alta löydät yhteystietomme.

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa [email protected].

Sales & management

CEO & Sales Jakob Wikström +358 50 358 5816
Chairman of the Board Bjarne Wikström +358 40 689 4153
Director, Center of Excellence Cecilia Hellund +358 44 763 1423
HR & Financial Director Tiina Sjölund +358 41 319 7622
Account Manager Lina Abbor +358 45 7838 9004
Sales Coordinator Sofia Löfdahl +358 44 493 5680
Senior Advisor Karl-Erik Wikström
Project Leader Patricia Lassila +358 41 319 1669
Project Leader Jennifer Nyman +358 44 700 2489

Visual design

Design Director Jennie Svartsjö +358 44 981 9327
Art Director Natalie Lassila +358 44 974 5485
Graphic Designer Kim Alvaskari
Multimedia Designer Christoffer Reinilä
Graphic Designer June Bertell

Copywriting

Head of Copy Maria Rönnbacka +358 41 317 1953
Brand Copywriter (Virkavapaalla) Jakob Backlund
Content Specialist Sandra Hill +358 44 241 0592
Copywriter (Virkavapaalla) Åsa Broo
Copywriter Yvonne Reiner +358 44 783 7969
Copywriter Kristiina Oikarinen +358 40 060 7364
Copywriter Ella Kuoppamaa +358 45 7833 0718
Copywriter Madelen Smedlund

Development

Head of Web Development Mattias Björkholm +358 44 750 6004
Web Developer Pontus Björkgård
Web Developer Hannes Nyåker

Video & photo

Head of Video Production Jasmine Edfelt +358 44 718 0542
Video Producer Tuomo Syri
Video Producer Kimmo Penttala +358 44 493 7075

Digital marketing

Head of Digital Marketing and Strategies Emil Ena +358 44 986 2509
Digital Marketing Operations Lead Chelsea Ahlgren +358 44 901 6677
SEO Strategist with UX Focus Joel Östman +358 45 7836 5572
Digital Marketer William Gäddnäs

Laskutus

Y-tunnus:
2617199-1

Verkkolaskutus:
Verkkolaskuosoite:
003726171991
Välittäjä: Liaison,
003708599126

Pdf-laskut:
[email protected]

Osoite:
Koulukatu 25-27 A
68600 Pietarsaari
Suomi