Varumärkesbyggande på LinkedIn

Vill man bygga ett urstarkt varumärke på en plattform som LinkedIn, kräver det kompromisslös disciplin och trohet mot målbilden*.

LinkedIn är roligt och erbjuder många möjligheter till synlighet och påverkan på ens målgrupp. Men häri ligger också faran!

Tänker man inte på vad man gör kan det bli kontraproduktivt och ordentligt skada ens varumärke.

Det är så lätt att glömma att alla kontaktytor med varumärket räknas. Varje inlägg, bild, kommentar och lajk har betydelse och påverkar.

På grund av detta finns inget utrymme för slarv eller ogenomtänkt och impulsiv kommunikation. Antingen bygger man upp eller river ner varumärket.

Suck. Hårda ord. Men ja, att bygga ett urstarkt varumärke kräver mycket.

Här är därför tre enkla tips att ha med sig i det dagliga varumärkesarbetet:

1. Om inlägget inte bygger målbilden – överväg att avstå från att publicera.
2. Ha impulskontroll när du kommenterar – tänk efter före.
3. Våga testa. Det kan gå fel, men utan försök – ingen styrfart. *Målbild = hur varumärket skall uppfattas, kännas och se ut.

Om skribenten

Jakob Wikström
Undertecknad är vd på Ab Wikström Media Oy, en av västra Finlands största reklambyråer och specialiserad på idéer, koncept och strategier. Vi arbetar både lokalt och globalt med fokus på att bygga varumärken i världsklass.

Fler inlägg

Vill du öka räckvidden på dina LinkedIn inlägg?

Vill du ha fler visningar per inlägg? Här kommer världens enklaste LinkedIn-tips!

Posta inte varje dag.

Detta kan låta provocerande, men är helt logiskt.

Låt oss säga att du jobbat fram ett riktigt bra och viktigt inlägg och postar det den tid på veckan som ger mest respons...

15-minuters receptet för LinkedIn

Vill du ha vårt "15 minuters recept" för att lyckas på LinkedIn 2021? En PDF specifikt framtagen för dig som har begränsad tid för plattformen, men ändå vill se resultat!

Receptet utgår från att du kan avsätta endast 15 minuter per dag på LinkedIn. Rätt använd kan den tiden ändå ...

Öppet kontorslandskap eller egna rum?

Öppet kontorslandskap eller egna rum? Eller kontor överhuvudtaget?

En synnerligen aktuell fråga för oss på Ab Wikström Media Oy i och med flytten till större lokaler i augusti.

- Vad har vi då kommit fram till?

Jo, vi älskar kontoret, så enkelt är det.

G...

Wikström Media är en fullservicebyrå med nordisk förankring och global räckvidd. Vi hjälper våra kunder att gå in på nya marknader, tänka större och prestera bättre.

Adress:
Skolgatan 25-27 A
68600 Jakobstad
Finland

[email protected]

Här under hittar du våra kontaktuppgifter.

E-postadresserna är enligt formen [email protected].

Sales & management

CEO & Sales Jakob Wikström +358 50 358 5816
Chairman of the Board Bjarne Wikström +358 40 689 4153
Director, Center of Excellence Cecilia Hellund +358 44 763 1423‬
HR & Financial Director Tiina Sjölund +358 41 319 7622
Account Manager (Föräldraledig) Lina Abbor
Sales Coordinator Sofia Löfdahl +358 44 493 5680
Senior Advisor Karl-Erik Wikström
Project Leader Patricia Lassila +358 41 319 1669
Project Leader Nina Karvonen +358 45 7835 1723
Project Leader Jennifer Nyman +358 44 700 2489

Visual design

Design Director Jennie Svartsjö +358 44 981 9327
Art Director Natalie Lassila +358 44 974 5485
Graphic Designer Tom Johansson +358 44 242 2829
Graphic Designer Kim Alvaskari
Graphic Designer - Video Producer Kimmo Penttala ‭+358 44 493 7075‬
Multimedia Designer Christoffer Reinilä
Graphic Designer June Bertell

Copywriting

Head of Copy Maria Rönnbacka +358 41 317 1953
Brand Copywriter Jakob Backlund
Content Specialist Sandra Hill +358 44 241 0592
Copywriter Åsa Broo
Copywriter Yvonne Reiner +358 44 783 7969
Copywriter Kristiina Oikarinen +358 40 060 7364‬
Copywriter Ella Kuoppamaa
Copywriter Madelen Smedlund

Development

Head of Web Development Mattias Björkholm +358 44 750 6004
Web Developer Pontus Björkgård
Web Developer Hannes Nyåker
Web developer Daniel Nynäs

Video & photo

Head of Video Production Jasmine Edfelt +358 44 718 0542
Video Producer Tuomo Syri
Photographer Eva-Stina Kjellman

Digital marketing

Head of Digital Marketing and Strategies Emil Ena +358 44 986 2509
Digital Marketing Operations Lead Chelsea Ahlgren +358 44 901 6677
SEO Specialist Ellen Vargas Virkkala +358 45 7838 8774
Digital Marketer Joel Östman +358 45 7836 5572

Fakturering

FO-NUMMER:
2617199-1

E-FAKTURERING:
Adress: 003726171991
Operatör: Liaison,
003708599126

Pdf-fakturor:
[email protected]

Adress:
Skolgatan 25-27 A
68600 Jakobstad
Finland