Seger för Atos Medical och Wikström Media i den internationella designtävlingen DCA 2022
Atos Medicals nya satsning – webbsidan laryngectomy.info – tar hem segern i kategori 28 i årets upplaga av Digital Communication Awards. Hemsidan som utarbetats i samarbete med Wikström Media riktar sig till personer som berörs av strupcancer.
Digital Communication Awards har sedan 2011 belönat digitala projekt och kampanjer i flera olika kategorier. Bland de fem finalisterna i kategori 28 (hemsidor) fanns förutom Laryngectomy.info också Visit Qatars hemsida. En internationell jury med medlemmar från flera olika sektorer utsåg vinnarna under en prisutdelningsgala den 15 september.
Laryngectomy.info riktar sig både till personer som genomgått eller ska genomgå en total laryngektomi och till deras anhöriga. Syftet med sidan är att inspirera, utbilda och förmedla hopp för framtiden.
Sidan har byggts genom ett unikt samarbete mellan teamet på Atos Medical, Wikström Media, en extern internationell rådgivningsnämnd, patienter och deras närstående samt internationella fokusgrupper.
”Sidan är den enda i sitt slag. När vi påbörjade projektet för över ett år sedan var målet att skapa den bästa sidan för laryngektomipatienter, vinsten är ett tydligt tecken på att vi gjort något rätt”, säger Christina Björkander, head of digital marketing på Atos Medical.
Jakob Wikström, vd på Wikström Media, kommenterar vinsten på följande sätt: ”Det fina samarbetet parterna emellan har gett många viktiga insikter i utformandet av sidan och vi är väldigt nöjda över resultatet.”
Intresserad av att se den vinnande designen? Klicka på länken nedan!
https://laryngectomy.info/