.

Kuukauden vinkki

Apua! Markkinointi sosiaalisen median kanavissa ei tuo tuloksia. Miksi?

Digistrategimme Thomas vastaa.

Miksi postauksesi eivät tuo enempää tarjouspyyntöjä? Miksi vielä useampi ei tilaa uutiskirjettäsi? Huomattavasti useamman pitäisi olla kiinnostunut sisällöstäsi ja kuitenkin konvertointiaste jää matalaksi.

 

Lähdemme siitä, että sisältö on hyvin kirjoitettu ja kuvamateriaali laadukasta – siitä asia ei siis jää kiinni, vaan se voi johtua muista syistä. Digistrategimme Thomas nostaa esiin yhden olennaisen asian, joka on otettava huomioon, kun markkinoi sosiaalisen median kanavissa.

– Digimaailmassa kaikkien teknisten apuvälineiden keskellä on muistettava, että vastaanottaja on aina oikea ihminen. Tieto vastaanottajasta on tärkeä kaikessa markkinoinnissa, mutta erityisesti sosiaalisessa mediassa se on tarpeellinen. Jos ei saavuta sellaisia tuloksia kuin haluaa, niin ensimmäiseksi on syytä esittää kysymys: tunnemmeko me vastaanottajan riittävän hyvin?

Toisin sanoen sosiaaliset mediat ovat edelleen vahva markkinoinnin alusta?

– Ehdottomasti, missään muissa kanavissa ei saa yhtä hyvää tuottoa investoinnilleen kuin sosiaalisessa mediassa. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut mahdollista markkinoida omaa yritystään suoraan asiakkaille tällä tavalla ja näin vaatimattomilla budjeteilla.

Facebook, Instagram, Twitter vai LinkedIn. Miten alusta tulee valita?

– Taas kerran, kuka on asiakas? On tärkeä tietää mitä alustaa asiakas käyttää, mutta vielä oleellisempaa on kysyä, miksi he käyttävät sitä. Kun tiedät sen, pystyt luomaan sisältöä, jota arvostetaan ja joka saa aikaan konvertointia.

Tiivistettynä voidaan siis todeta, että ratkaisu ongelmaan on kohderyhmän parempi tunteminen?

– Kyllä, se on vaihe numero 1, vaihe numero 2 on tiedon hyödyntäminen. Laadi konsepti, räätälöi sisältö ja valitse kaikkein tehokkaimmat työkalut ja strategiat halutun kohderyhmän tavoittamiseksi. Digistrategina jälkimmäinen osa on omaa erikoisalaani.

Tarkoittaako se, että tilastot ovat iso osa omaa työtäsi?

– Jossain määrin. Tilastot auttavat meitä arvioimaan kuinka onnistunut digitaalinen markkinointikampanja on ollut, mutta työ on enemmän kuin vain lukuja. Onnistunut digistrategia lähtee aina aidoista ihmisistä, heidän kiinnostuksen kohteistaan, huolistaan ja unelmistaan!

 

Haluatko apua markkinointiin sosiaalisen median kanavissa?

Wikström Media luo konseptit, sisällöt ja laatii digistrategiat puolestasi ja kohderyhmäsi huomioon ottaen. Teemme mitä osaamme parhaiten – jotta sinä voit jatkaa sitä minkä sinä osaat parhaiten. Soita tai lähetä viesti, niin aloitetaan yhteistyö jo tänään!