Apua! Markkinointi sosiaalisen median kanavissa ei tuo tuloksia. Miksi?

Digistrategimme Thomas vastaa.

Miksi postauksesi eivät tuo enempää tarjouspyyntöjä? Miksi vielä useampi ei tilaa uutiskirjettäsi? Huomattavasti useamman pitäisi olla kiinnostunut sisällöstäsi ja kuitenkin konvertointiaste jää matalaksi.

 

Lähdemme siitä, että sisältö on hyvin kirjoitettu ja kuvamateriaali laadukasta – siitä asia ei siis jää kiinni, vaan se voi johtua muista syistä. Digistrategimme Thomas nostaa esiin yhden olennaisen asian, joka on otettava huomioon, kun markkinoi sosiaalisen median kanavissa.

– Digimaailmassa kaikkien teknisten apuvälineiden keskellä on muistettava, että vastaanottaja on aina oikea ihminen. Tieto vastaanottajasta on tärkeä kaikessa markkinoinnissa, mutta erityisesti sosiaalisessa mediassa se on tarpeellinen. Jos ei saavuta sellaisia tuloksia kuin haluaa, niin ensimmäiseksi on syytä esittää kysymys: tunnemmeko me vastaanottajan riittävän hyvin?

Toisin sanoen sosiaaliset mediat ovat edelleen vahva markkinoinnin alusta?

– Ehdottomasti, missään muissa kanavissa ei saa yhtä hyvää tuottoa investoinnilleen kuin sosiaalisessa mediassa. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut mahdollista markkinoida omaa yritystään suoraan asiakkaille tällä tavalla ja näin vaatimattomilla budjeteilla.

Facebook, Instagram, Twitter vai LinkedIn. Miten alusta tulee valita?

– Taas kerran, kuka on asiakas? On tärkeä tietää mitä alustaa asiakas käyttää, mutta vielä oleellisempaa on kysyä, miksi he käyttävät sitä. Kun tiedät sen, pystyt luomaan sisältöä, jota arvostetaan ja joka saa aikaan konvertointia.

Tiivistettynä voidaan siis todeta, että ratkaisu ongelmaan on kohderyhmän parempi tunteminen?

– Kyllä, se on vaihe numero 1, vaihe numero 2 on tiedon hyödyntäminen. Laadi konsepti, räätälöi sisältö ja valitse kaikkein tehokkaimmat työkalut ja strategiat halutun kohderyhmän tavoittamiseksi. Digistrategina jälkimmäinen osa on omaa erikoisalaani.

Tarkoittaako se, että tilastot ovat iso osa omaa työtäsi?

– Jossain määrin. Tilastot auttavat meitä arvioimaan kuinka onnistunut digitaalinen markkinointikampanja on ollut, mutta työ on enemmän kuin vain lukuja. Onnistunut digistrategia lähtee aina aidoista ihmisistä, heidän kiinnostuksen kohteistaan, huolistaan ja unelmistaan!

 

Haluatko apua markkinointiin sosiaalisen median kanavissa?

Wikström Media luo konseptit, sisällöt ja laatii digistrategiat puolestasi ja kohderyhmäsi huomioon ottaen. Teemme mitä osaamme parhaiten – jotta sinä voit jatkaa sitä minkä sinä osaat parhaiten. Soita tai lähetä viesti, niin aloitetaan yhteistyö jo tänään!

Lisää artikkeleita

Tervetuloa Ann-Sofie ja nähdään, Cecilia!

Cecilia on tuttu kasvo monille asiakkaistamme. Mutta emme tule näkemään häntä vähään aikaan kovinkaan paljon – ilahduttavasta syystä – hän odottaa perheenlisäystä!

Tästä syystä olemme etsineet oikeaa henkilöä hänen seuraajakseen. Ja erittäin huolellisen rekrytointiprosessin jälke...

Lehdistötiedote 22.10.2020

Mainostoimisto Pietarsaaren keskustassa, Wikström Media, on erikoistunut brändistrategioiden rakentamiseen. Digitaalinen markkinointi on itsestään selvä osa työtä ja siihen he ovat viime vuosina panostaneet paljon. Nyt he näkevät kuitenkin tarpeen vahvistaa osaamista entistä nopeammin.

– Poikkeuk...

Ei messuja kahteen vuoteen

Messuja perutaan. Myyntiedustajat pysäytetään ovelle. Jokainen liiketoimintaa edistävä irl-kokous peruutetaan. Siksi on äärimmäisen tärkeää, mitä te viestitte digitaalisesti lähivuosien aikana. Me ehdotamme tätä.

Key account manager Cecilia Hellundilla on pitkä kokemus messuosast...

Oletko valmis keskustelemaan kanssamme
seuraavasta projektista?

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@wikstrommedia.fi.
Jakob Wikström CEO & Sales +358 50 358 5816
Bjarne Wikström Chairman of the Board +358 40 689 4153
Cecilia Hellund Key Account Manager Vanhempainvapaalla
Ann-Sofie Jansson Key Account Manager +358 44 763 1423‬
Kristiina Oikarinen Account Manager (Helsinki area) +358 40 060 7364‬
Tiina Sjölund Financial & Employee Experience Manager +358 41 319 7622
Sofia Löfdahl Sales Assistant Vanhempainvapaalla
Lina Abbor Sales Assistant +358 41 319 1669
Karl-Erik Wikström Senior Advisor
Thomas Kula Account Manager +358 41 318 6127
Tom Johansson Art Director +358 44 242 2829
Jennie Svartsjö Art Director +358 44 981 9327
Natalie Lassila Graphic Designer +358 44 974 5485
Kim Alvaskari Graphic Designer
Kimmo Penttala Graphic Designer
Christoffer Reinilä Graphic Designer
Sandra Hill Copywriter +358 44 241 0592
Åsa Broo Copywriter +358 44 901 7117
Maria Rönnbacka Head of Copy +358 41 317 1953
Yvonne Reiner Copywriter Vanhempainvapaalla
Patricia Lassila Copywriter +358 44 901 6155
Katarina Jansson Copywriter
Jakob Backlund Copywriter
Ella Kuoppamaa Copywriter
Mattias Björkholm Head of Web Development +358 44 750 6004
Rebecka Holmstedt Web Developer Vanhempainvapaalla
Pontus Björkgård Web Developer
Hannes Nyåker Web Developer
Johanna Mäkipelto App Developer
Jasmine Edfelt Head of Video Production +358 44 718 0542
Tuomo Syri Video & Animation
Sara Möller Digital Marketer Vanhempainvapaalla
Emil Ena Head of Digital Marketing +358 44 986 2509
Chelsea Ahlgren Digital Marketer +358 44 901 6677
Eva-Stina Kjellman Photographer