Pressmeddelande 22.10.2020
Wikström Media inleder samarbete med expert inom e-handel
Reklambyrån i centrum av Jakobstad, Wikström Media, har specialiserat sig på att utarbeta varumärkesstrategier. Digital marknadsföring är en självklar del av arbetet och något som de satsat mycket på de senare åren, men nu ser man behov av att skala upp expertisen ännu snabbare.
– Exceptionellt många satsar på e-handel just nu och för att möta efterfrågan har vi i höst börjat samarbeta med eComero. Det ger oss musklerna för att ta oss an mer krävande e-handelsprojekt, berättar Jakob Wikström, vd på Wikström Media.
Det svenska företaget eComero Management har över 20 års erfarenhet av e-handel. Genom samarbetet får de in en fot på den finska marknaden. Niklas Helgesson som är vd på företaget gläds över samarbetet.
– Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra kunder konkurrensfördelar genom de synergier vi hittar i samarbetet. Wikström Media besitter otrolig erfarenhet av varumärkesbyggnad, tillsammans blir vi en stark och givande allians, säger Helgesson.
Enligt Svensk Handel ökar näthandeln med 30 % per år, och just nu är siffran ännu lite högre på grund av pandemin. Konkurrensen är enorm, därför manar både Wikström och Helgesson företagare att satsa på kärnverksamheten och istället ta hjälp med det som rör näthandeln.
– Har man ingen nämnvärd erfarenhet av marknadsföring och e-handel kommer det vara svårt, för att inte säga omöjligt, att få en webbshop lönsam. Tar man hjälp av någon med gedigen erfarenhet undviker man fallgroparna och får ett försprång, intygar Wikström.